Cultuurconnectie organiseert op 12 april 2016 een brainstormsessie voor haar volksuniversiteitsleden over de inzet van een marketing- en communicatiemix’. Uit de enquête voor volksuniversiteiten, die Cultuurconnectie heeft gehouden, blijkt dat er veel vraag is naar een bijeenkomst over dit thema.
Doel van de bijeenkomst
Het doel van deze bijeenkomst is antwoord te krijgen op onderstaande vragen:
- Op welke doelgroepen ligt nu de focus en welke nieuwe doelgroepen zouden interessant zijn
- Welke communicatiemiddelen worden nu ingezet en welke andere middelen zouden ingezet kunnen worden?
- Met welke mix van communicatie/marketing zouden volksuniversiteiten het meeste kunnen bereiken?
De brainstormsessie zal worden geleid door de Academie van Cultuurmanagement. Zij zullen met de deelnemers bespreken waar de moeilijkheden en de successen liggen op het gebied van marketing en communicatie. Ook wordt er aandacht besteedt aan de vragen die nog bij de deelnemers openstaan en de mogelijkheden die we op dit moment (nog) niet gebruiken om onze doelgroep beter te bereiken.
Deze brainstormsessie zal uiteindelijk leiden tot een blauwdruk voor volksuniversiteiten. Deze kan ingezet worden bij het opstellen van een marketing- en communicatiemix. Hierna zouden er nog eventuele trainingen kunnen volgen om de volksuniversiteiten verder op gang te helpen.
Aanmelden
De bijeenkomst vindt plaats op 12 april van 14:00 - 17:00 uur bij Cultuurconnectie, Lucasbolwerk 11 te Utrecht. Volksuniversiteitsleden kunnen zich aanmelden door een mail te sturen naar Cultuurconnectie onder vermelding van uw naam en organisatie.