S&D Interactive Media

Leer hoe je zelf aan de slag kunt met Google Grants

Sinds 1 januari 2018 zijn de richtlijnen van Google Grants aangescherpt. Waar je voorheen als non-profit organisatie met weinig tot geen actie de Grants-campagne zijn gang kon laten gaan, loop je nu het risico dat het Grants-account geblokkeerd wordt wanneer er niet aan de nieuwe vereisten wordt voldaan en je dus geen gebruik meer kunt maken van het $10.000,- maandelijkse gratis mediabudget.

Dit vereist dus actie, maar waar te beginnen? Online marketing bureau S&D Interactive Media (SDIM) heeft onderstaand de belangrijkste nieuwe criteria voor een Google Grants-campagne opgesteld:

  • Mag geen zoekwoorden die uit één woord bestaan of algemene zoekwoorden bevatten;
  • Mag geen zoekwoorden met een kwaliteitsscore van 1 of 2 bevatten;
  • Moet ten miste 2 advertenties per advertentiegroep en tenminste 2 advertentiegroepen per campagne bevatten;
  • Moet elke maand een klikfrequentie (CTR) van 5% hebben;
  • Moet ten minste 2 advertentie-extensies voor sitelinks bevatten;
  • Moet reageren op enquête over het programma;
  • Moet conversies bijhouden, indien van toepassing.

Training

Omdat SDIM merkt dat het voor veel non-profitorganisaties lastig is om en aan bovenstaande eisen te voldoen en daarnaast nog steeds een effectieve campagne te draaien organiseren zij in samenwerking met Cultuurconnectie verschillende Google Grants-trainingen. De eerstvolgende training vindt plaats op donderdag 13 oktober van 10:00 tot 13:00 uur op het kantoor van SDIM in Haarlem (zie onderstaand voor het adres). Kosten voor deze training bedragen speciaal voor leden van Cultuurconnectie €250,00 per persoon in plaats van het standaardtarief van €500,00. Bij deelname van meerdere personen van één bedrijf is een staffelkorting mogelijk. Er is een beperkt aantal plaatsen voor de workshop, dus meld je snel aan bij Ruud Oostdam van SDIM (r.oostdam@sdim.nl).  

Continue beheer uitbesteden

De nieuwe richtlijnen vergen meer tijd en kennis van online marketing en daarom kan het interessant zijn om de gehele setup en optimalisatie aan een specialistisch bureau uit te besteden. SDIM kijkt graag in een vrijblijvende scan en gesprek mee naar de mogelijkheden. Direct geïnteresseerd? SDIM biedt leden van Cultuurconnectie een korting op het uitbesteden van hun online marketing activiteiten:

  • Google Grants setup: € 500,00 i.p.v. €750,00
  • Google Grants optimalisatie: € 300,00 per maand in plaats van € 425,00 per maand
  • maandelijks $10.000,- aan mediabudget (kosteloos) in te zetten in Google Grants
  • Overige diensten: minimaal 10% korting op de management fee.

Nog geen Google Grants?

Voor ANBI of SBBI gecertificeerde charitatieve instellingen zijn er, dankzij Google Grants, grote mogelijkheden op het gebied van online marketing. Google geeft $10.000,- budget per maand aan non-profit organisaties om in te zetten op Google. SDIM help je graag bij de aanvraag en het optimaal inzetten van Google Grants.

Online marketing

Naast de specialisatie in Google Grants heeft SDIM als online marketing bureau specialisaties in vrijwel alle andere online marketing kanalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Google AdWords, Analytics, Social Media, organische zoekresultaten en contentmarketing. Behoefte aan een second opinion, sparringsessie of meer inzichten in de online prestaties? SDIM kijkt graag vrijblijvend met je mee naar de huidige activiteiten en kan adviseren over de beste volgende stappen.

Contact

Wilt u meer weten over de dienstverlening van S&D Interactive Media? Neem contact op met Ruud Oostdam, r.oostdam@sdim.nl of +31 (0)6 15699573.

S&D Interactive Media
Kleine Houtweg 109, 2012 CE Haarlem (Routebeschrijving)
Tel.: +31 (0) 23 7114401