iktoon 2021 en verder

17 februari

Op 17 februari 2021 is de promotiecampagne iktoon van het LKCA overgegaan naar Cultuurconnectie. Met een persbericht hierover is tevens de campagne voor 2021 met de titel 'Open up' gestart. De betrokken iktoon-coördinatoren en partners werden vóór het uitgaan van het persbericht over de nieuwe situatie geïnformeerd. Voor partners en coördinatoren vindt op dinsdag 9 maart 2021 een online meeting plaats om meer te horen over - en bij te dragen aan - de plannen van iktoon in 2021 en verder.

Dat kunst- en cultuurbeoefening meer aandacht verdient, is door de coronapandemie nog duidelijker geworden: “Het heeft onze levensstijl veranderd, zoveel is wel duidelijk. Er kan veel niet, maar heel veel plezierige dingen kunnen we nog wel doen, zoals fotograferen, dansen, schilderen en muziek maken. Vanuit een hernieuwd perspectief en met wat aanpassingsvermogen geven we ook dit jaar amateurkunstenaars een podium waarmee ze andere mensen kunnen inspireren om creatief en kunstzinnig aan de slag te gaan,” aldus Jan Brands, directeur Cultuurconnectie.

Marlies Tal, leidinggevende Cultuurparticipatie en Beleid LKCA: “Het gedachtegoed van iktoon dragen we nog steeds een warm hart toe. We zijn blij dat Cultuurconnectie en haar leden samen met de landelijke partners, provinciale instellingen, gemeenten en iktoon-coördinatoren lokale amateurkunst en creatieve activiteiten onder de aandacht blijven brengen bij het grote publiek.”

Zie ook: 'iktoon'