CAO KE algemeen verbindend verklaard | protocolnieuws | noodpakket 2.0 | videostrategie |
CAO Kunsteducatie 2019-2021 algemeen verbindend verklaard | ||
Op verzoek van sociale partners in de kunsteducatie heeft de Minister van SZW het besluit genomen om de CAO Kunsteducatie van 1 juli 2019 tot 1 juli 2021 algemeen verbindend te verklaren. Dit bericht is op 28 mei 2020 in de Staatscourant gepubliceerd. Door dit besluit zijn de algemeen verbindend verklaarde bepalingen van de CAO Kunsteducatie vanaf de datum van 30 mei 2020 ook verplicht van toepassing op organisaties die niet zijn aangesloten bij brancheorganisatie Cultuurconnectie, maar die wel vallen onder de werkingssfeer van de CAO.
|
Duidelijkheid voor muziekverenigingen met blazers | ||
In aansluiting op het Protocol Sector Cultuureducatie en -participatie en de aanvullende branchespecifieke richtlijnen is op maandag 8 juni 2020 het coronaprotocol van de KNMO door het ministerie van EZK goedgekeurd. Hiermee is nu ook duidelijkheid verschaft voor een specifieke doelgroep, namelijk muziekverenigingen (blazers) en kunnen deze hun activiteiten hervatten. De inhoud is afgestemd met de werkgroep die verantwoordelijk is voor de aanvullende branchespecifieke richtlijnen en zal bij de eerstvolgende update in de microsite worden opgenomen. De informatie voor muziekverenigingen (blazers) is nu als separaat document al beschikbaar via de website van de KNMO.
|
|
Cultuur in Actie! | ||
Tijdens Cultuur in Actie! - de langste talkshow ooit uitgezonden in Nederland - kwamen 450 artiesten, politici, brancheverenigingen, organisatoren, producenten, technici en instellingen aan het woord om het belang van cultuur te verdedigen en laten horen. Namens Cultuurconnectie nam Anne Marie 't Hart deel aan de uitzending. Bekijkenswaardig is eveneens het pleidooi van Ilona Haaijer, commissaris en voormalig DSM-topvrouw, die berekende dat de sector niet onderdoet voor bijvoorbeeld de bouwsector. Cultuur in Actie! doet een oproep aan de politiek om na de coronacrisis samen met de sector oplossingen voor de lange termijn te creëren. Hoewel de live stream voorbij is, blijft de website bestaan en kan men nog steeds een petitie ondertekenen.
|
|
Tijd voor een (betaalde) video-strategie? | ||
De huidige tijd dwingt tot het vinden van slimme oplossingen om contact te houden met cursisten en leerlingen, maar tegelijkertijd inkomsten te (blijven) genereren. Hoe we contact met elkaar hebben, is door de coronacrisis sterk veranderd en de vooruitzichten zijn onzeker. Aan een duurzame oplossing is behoefte en het gebruik van video kan hierbij een belangrijke rol spelen. Nu, maar ook in de toekomst. Preferred supplier Eagerly Internet deed uitgebreid onderzoek voor haar opdrachtgevers, kent de opties en helpt de leden van Cultuurconnectie graag met het bepalen en inrichten van een rendabele video strategie.
|
|
Ledennieuws |