SDIM

SDIM is een full service online marketing bureau uit Haarlem. Zij werken met 40 man, waarvan 33 specialisten verdeeld over verschillende disciplines zoals SEO, content marketing, online advertising en data-management. Het optimaal spenderen van iedere online marketing euro door een agency vergt vakmanschap, vertrouwen, inzichtelijk resultaat en eerlijkheid. Het businessmodel van SDIM is gericht op het bouwen van lange klantrelaties en hun doel is om high-end online marketing dienstverlening voor een aantrekkelijk tarief mogelijk te maken.

Het uitgangspunt van SDIM is dat zij data-gedreven zijn. Online marketing biedt de mogelijkheid om de effecten van marketingactiviteiten die voorheen niet meetbaar waren, inzichtelijk te maken. Dit betekent dat er dus veel beter kan worden bijgestuurd en geoptimaliseerd op data en dat de resultaten van campagnes ook kunnen worden onderbouwd met harde cijfers. Zij adviseren en voeren dan dus ook altijd uit op basis van wat ze in de data zien. Juiste tracking van data is daarom ook altijd een zeer belangrijke factor om aan de slag te kunnen.

Het landschap van online marketing is zeer dynamisch en verandert met de dag. Dat maakt het voor SDIM zaak om hun kennis constant bij te spijkeren zodat zij de wirwar aan mogelijkheden en nieuwe ontwikkelingen begrijpelijk kunnen maken voor hun opdrachtgevers en bovendien altijd het beste advies kunnen leveren. Online marketing is geen doel maar een middel. Dat wil zeggen dat de aanpak die zij adviseren altijd afhankelijk is van de doelstelling die de opdrachtgever heeft.

Portfolio

Binnen de branchevereniging Cultuurconnectie ontzorgt SDIM een aantal leden met de inzet van Google Grants en andere online marketing diensten. Hierin ondersteunen zij verschillende non-profits zoals Volksuniversiteiten, maar ook WNF, Save the Children en Instock. Google maakt het online adverteren voor non-profits mogelijk door maandelijks een mediabudget (Google Grants) beschikbaar te stellen van $10.000. Google is echter geen liefdadigheidsinstelling, dus zijn er sinds 2018 een aantal voorwaarden en restricties om hier gebruik van te kunnen maken en dit maandelijkse ‘gratis’ budget maximaal te spenderen.

Bij Cultuurconnectie-leden Volksuniversiteit Den Haag en Volksuniversiteit Utrecht heeft de implementatie door SDIM van Google Grants geleid tot exponentiële groei in aanmeldingen en meer online marketing focus.

Naast non-profitorganisaties, heeft SDIM een groot aantal klanten in het MKB tot hoog-MKB, die zij dagelijks compleet ontzorgen op online marketinggebied. Zij werken brancheonafhankelijk, wat het mogelijk maakt dat zij voor zowel NRC, Linda en Jopenbier werken, maar ook voor zorginstellingen (Zorgbalans), de plaatselijke rondvaartboot en e-commerce partijen als Shuz.

Partners

SDIM is tevens partner van Techsoup, die voor Google in Nederland bepaalt of een instantie recht heeft op dit budget. Zij ondersteunen opdrachtgevers bij deze aanvraag. Daarnaast is het maximaal spenderen van het gratis budget voor veel instanties een grote opgave. Google verandert de voorwaarden en richtlijnen voortdurend van het Grants-account. Deze nieuwe richtlijnen zorgen er echter wel steeds voor dat u een relevante doelgroep naar uw website haalt. Door de samenwerking met verschillende non-profitorganisaties, in verschillende branches en met verschillende doelstelling, is SDIM altijd up-to-date van de laatste ontwikkelingen en voorwaarden. Heeft u voor 2020 nieuwe doelen gesteld en geïnteresseerd wat online marketing voor uw organisatie kan doen? Neem dan vrijblijvend contact met SDIM op.

Meer weten?

Wilt u meer informatie over de dienstverlening van SDIM? Bekijk dan de informatiepagina van preferred supplier SDIM of neem contact op met accountmanager Jorn Staats, j.staats@sdim.nl of +31 (6) 40982606.

SDIM
Kleine Houtweg 109, 2012 CE  Haarlem (Routebeschrijving)
Tel.: +31 (0) 23 7114401