Op 10 december aanstaande start de 2e fase van de socialemediacampagne voor volksuniversiteiten, zodat er ook nog aandacht is op sociale media in aanloop naar de eerste cursusweken volgend kalenderjaar. Met twee weken voor de kerst, twee weken in de kerstvakantie en twee weken daarna is bewust gekozen voor de spreiding van de campagne over de komende periode. Met de kennis en ervaring van de eerste fase wordt de campagne nog scherper ingezet. Heeft u nog algemeen en rechtenvrij beeldmateriaal dat een échte meerwaarde kan zijn voor de campagne? Mail die dan naar volksuniversiteit@cultuurconnectie.nl. De socialemediacampagne wordt mede mogelijk gemaakt door de Stichting tot steun aan het Volksuniversiteitswerk.
De resultaten van de eerste fase van de socialemediacampagne voor volksuniversiteiten zijn zeer positief geweest. Omdat de volksuniversiteiten een relatief brede doelgroep hebben, is gerichte advertising een extra uitdaging en waren de resultaten van de campagne daarom extra verrassend. Zo hebben we bijvoorbeeld met elkaar in de periode van 6 augustus tot en met 30 september 2021 binnen de subcampagne SEE zelfs bijna 1,2 miljoen weergaves van de advertenties bereikt.