LDOV-COV
Tijdens het LDOV-COV werden onder voorzitterschap van Els Schrama (directeur Volksuniversiteit Utrecht) enkele relevante en actuele kwesties besproken, zoals de impact van de coronacrisis op het volksuniversiteitswerk, de stand van zaken rondom het Zoom-project en de socialemediacampagne voor volksuniversiteiten met toelichtingen door René de Kok.
Anne Marie ’t Hart, hoofd beleidszaken bij Cultuurconnectie, gaf een toelichting op reprorecht en de laatste ontwikkelingen op het gebied van arbeidsvoorwaarden, zoals bijvoorbeeld de vernieuwde modelovereenkomst van opdracht voor de branche. Jan Matto, partner bij Mazars, gaf een boeiende en tevens confronterende presentatie over Cybersecurity: ‘Genezen is belangrijker dan voorkomen’. Wat doe je als het mis gaat en hoe ben je daarop voorbereid?
Tot slot was er een korte toelichting op de voor- en nadelen van internationale samenwerkingsprojecten (Erasmus+) door Jan-Willem Kluën.
Themamiddag ‘Hoe bereiken we meer mensen?’
Na een welkom en introductie door gastvrouw Marie Thérèse Konsten (directeur Volksuniversiteit Breda), ging het inhoudelijke programma onder leiding van dagvoorzitter Bert Frölich (directeur-bestuurder Liemers Kunstwerk!) van start.
- Volksuniversiteit.nl going social: resultaten en next steps
Resultaten van de socialemediacampagne voor volksuniversiteiten, door Céline van Veen (digital advertising specialist SDIM) en Jorn Staats (accountmanager sales & relatiebeheer SDIM). - ‘Een startup van honderdnegen jaar oud’
Presentatie door Rens Koole (directeur Volksuniversiteit Amsterdam) over de geschiedenis van zijn organisatie en hoe die zich ontwikkelde tot een gezonde volksuniversiteit met een aantoonbare bijdrage aan de stad. - Digitaal certificaat ‘Open Badges’ in de praktijk
Breakout-sessie door Martijn Bos (programmamanager Lerende Stad) en Larissa Weitzel-Zeldenrijk (directeur Volksuniversiteit Oss). - Hoe kunnen social media en merkambassadeurs bijdragen aan het
behalen van doelstellingen voor volksuniversiteiten?
Breakout-sessie door Koen Jordaans (founder & senior business developer Apostle), Larissa Weitzel-Zeldenrijk (Volksuniversiteit Oss) en Ellen Matagora (Volksuniversiteit Oss). - Hoe zet je als Volksuniversiteit de (first en) next steps online?
Breakout-sessie door Jorn Staats (accountmanager sales & relatiebeheer SDIM).
Na de afsluiting door dagvoorzitter Bert Frölich sloten de deelnemers af met een netwerkborrel. De volksuniversiteitsdag ‘Hoe bereiken we meer mensen?’ werd mede mogelijk gemaakt door Cultuurconnectie, Volksuniversiteit Breda, Nieuwe Veste, Stichting tot Steun aan het Volksuniversiteitswerk en Stichting ter Bevordering van het Volksuniversiteitswerk.