Drie fases socialemediacampagne volksuniversiteiten

De socialemediacampagne voor volksuniversiteiten wordt uitgevoerd door SDIM. De kennis en ervaring van de eerdere succesvolle campagnes zetten zij in om de doelgroep op sociale media met een passende boodschap te bereiken. Binnen de campagne worden de beproefde fases ‘See’, ‘Think’ en ‘Do’ uit de vorige campagnes ingezet.

See

Deze eerste fase richt zich op awareness creëren. De doelgroep is mogelijk nog niet (goed) bekend met het werk van de volksuniversiteiten en volksuniversiteit.nl. Hiervoor worden meerdere creaties gemaakt met verschillende triggers. Ook wordt een aantal banners gemaakt die specifiek gericht zijn op een jongere doelgroep. Op basis van nauwgezette monitoring tijdens de campagne zullen de banners gedurende de campagne geoptimaliseerd worden. Omdat het er uiteindelijk vooral om draait dat de doelgroep zich opgeeft voor een cursus, wordt er ook een dynamische variant gemaakt.

Think

In deze fase wordt getoond wat het aanbod is en wat leren via een volksuniversiteit zo bijzonder maakt. In de advertentietekst wordt een aantal USP’s van de volksuniversiteiten verwerkt, zodat de doelgroep in de advertentie goed meekrijgt wat er te halen is. Zoek je een nieuwe hobby? Ga iets leren! Leer het bij een volksuniversiteit in jouw buurt! Een voorbeeld bekijkt u hier.

Do

In deze fase richt de campagne zich meer op de daadwerkelijke trigger, die de doelgroep aanzet om zich aan te melden. Er moet een lichte noodzaak achter de banners zitten, om ervoor te zorgen dat men overgaat tot actie. Daarom wordt de doelgroep in deze fase gewezen op het feit dat ze nog maar een korte periode hebben om zich aan te melden voor hun cursus voor de start van het nieuwe cursusjaar.

Do_fase_volksuniversiteiten campagne