Hoe werkt de wachtlijstbemiddeling van Zilveren Kruis?
De Zorgcoach onderzoekt alle opties samen met onze verzekerde en probeert eerst de afspraak in het eigen ziekenhuis te vervroegen. Lukt dat niet?
Dan bespreekt de Zorgcoach andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld of iemand kan of wil reizen. En hoe ver iemand kan of wil reizen. Soms kan een ander ziekenhuis snellere hulp bieden. Daarna gaat de Zorgcoach bellen met verschillende ziekenhuizen en onderzoeken of je ergens anders sneller geholpen kan worden. Een operatie eerder laten uitvoeren is lastig. De medisch specialist beslist wanneer dit kan. De klant beslist dan zelf of hij ook behandeld wil worden in één van de voorgestelde ziekenhuizen of klinieken.
Geen extra kosten voor wachtlijstbemiddeling
Hulp van de Zorgcoach is een service. En u of uw medewerker betaalt hier niets extra’s voor. Wel zo prettig!
Het afgelopen jaar heeft Zilveren Kruis meer dan 1 miljoen wachtdagen bespaard voor haar verzekerden. Gemiddeld konden de klanten die gebruik maakten van onze wachttijdbemiddeling 9 weken eerder terecht. Wijs dus uw medewerkers op de mogelijkheden en voorkom zo langdurig verzuim.
Informatie, advies of (zorg)bemiddeling nodig?
De Zorgcoaches van Zilveren Kruis zijn rechtstreeks te bereiken op telefoonnummer is 071-36 40250. Meer informatie? Klik hier: Zorgcoach Zakelijk - Zilveren Kruis.