Academie voor Cultuurmanagement: alles nog eens op een rij

De Academie voor Cultuurmanagement wil bijdragen aan een sterke culturele sector. De Academie biedt opleidingen, coaching en consultancy - maar ook inspiratiesessies, denkdiners, personeelsbijeenkomsten en inspirerende sprekers - voor iedereen die in een culturele organisatie werkt: van medewerker tot manager en van vrijwilliger tot lid van de raad van toezicht. De Academie gelooft dat 'een leven lang leren' makkelijker gaat als leren leuk is. Daarom kiest zij altijd voor een inspirerende setting, een format met een feestelijk tintje en een mooie vormgeving. Dat geldt voor het bekende leiderschapsprogramma, maar zeker ook voor het maatwerk van de Academie.

Leiderschapsprogramma

Leidinggeven aan een culturele organisatie is een strategie kiezen, ondernemen en managen in een bijzondere context. Daarom heeft de Academie voor Cultuurmanagement ook dit najaar weer vier interactieve leiderschapsbijeenkomsten met actuele thema's. En met telkens een expert én iemand uit de culturele praktijk.

  • Op 26 september trapt Edgar Karssing (Nyenrode) af met de basis onder leiderschap: standvastigheid en onafhankelijkheid. Samen met Petra Blok (Tweetakt) gaan we moed verzamelen, want 'moed vormt de brug van denken naar doen...'
  • Marc van Eck en Karin Sommerer (Stedelijk) laten ons op 1 november zien hoe je met weinig budget kunt bouwen aan een sterk merk.
  • Op 21 november nemen Berend Rubingh en Nel Oskam (Goudse Schouwburg) ons mee in de beleving van de bezoeker.
  • En in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen, op 12 december, praten Frans van Drimmelen en Marc van Warmerdam (Orkater) ons bij over de do's en don'ts in een goede lobby.

Klik hier voor meer informatie of download de brochure.

"Ik was op zoek naar een manier om van buitenaf mijn kennis te verdiepen en verbreden. Er is veel besproken en ik heb er veel inzichten aan overgehouden die ik nu ook echt kan toepassen"

Klaas Seelen, deelnemer Leiderschap.

Maatwerk Academie voor Cultuurmanagement

Ondernemerschap, leiderschap en gastvrijheid zijn de thema’s van de Academie, die ruim worden opgevat.  De Academie staat veel organisaties bij met consultancy en incompany opleidingen, maar coacht ook individuele medewerkers en is de motor achter vele evenementen. Van een vrolijke kick-off voor de samenwerking tussen het Residentieorkest en het Zuiderstrandtheater tot een denkdiner voor een schuilkerk in Delft. En van een 24-uurs bijeenkomst voor de Nederlandse symfonieorkesten en de grote concertzalen, tot inspiratiesessie voor de vrijwilligers van vele musea.

Hieronder een greep uit de onderwerpen waar de Academie voor Cultuurmanagement in thuis is.

Zakelijk alles op orde
• levende cijfers
• financieel management voor non-financials
• introductie in projectmanagement
• business cases bouwen / business model canvas
• goed functionerende ondernemersraad
• waardevolle offertes & gesprekken
• sturen op de juiste informatie

Jezelf versterken
• belevingsprogramma non verbale communicatie
• inspiratiesessie naar meer geluk
• leiding geven
• loopbaanvragen
• innoveren is teamwork
• de HRM-cyclus
• versterk je

Alles is communicatie
• communicatiekansen zien en benutten
• omgaan met social media
• de elevator pitch: overtuigend presenteren

Ledenvoordeel

Cultuurconnectie en de Academie voor Cultuurmanagement vinden het van groot belang dat de culturele sector zich blijft ontwikkelen en hebben een overeenkomst afgesloten op het gebied van scholing. Dit maakt dat leden met 15% korting gebruik kunnen maken van alle open opleidingen.

Contact

Meer weten? Neem gerust contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.
Marjolein de Boer, programmaleider (06-26 05 84 04)
Cathelijne Feenstra, communicatie (06-47 43 29 18)
www.academievoorcultuurmanagement.nl
office@academievoorcultuurmanagement.nl 

Voor meer informatie: