Netwerksessie Marketing & Communicatie

Op de eerste dag van het Voorjaarscongres 2022 van Cultuurconnectie vindt de netwerkbijeenkomst plaats rondom het onderwerp ‘Muren slechten tussen doelgroepen' en is georganiseerd rond het bestaande netwerk van Marketeers van Cultuurconnectie. De bijeenkomst is toegankelijk voor eenieder die wil meepraten over de onderstaande onderwerp.

Netwerk Marketing & Communicatie (locked)
  • 15:45 - 16:45 uur (netwerksessie)
  • 16:45 - 17:00 uur (pauze/drankje)
  • 17:00 - 17:45 uur (wrap-up)

Klik hier voor het volledige programma van het Voorjaarscongres 2022

Wat gaan we doen?

Tijdens de bijeenkomst praten wij over de oproep die binnen het Marketeers netwerk tijdens de Trendwatching-sessie eerder dit jaar werd gedaan waarbij marketeers en directeuren aanwezig waren. De voorzitter van het netwerk (Chi Nguyen-Ta, voormalig Hoofd Marketing van CKC & Partners) verwoordde die oproep als volgt:

"Het onderwerp trendwatching heeft geprikkeld, fijn dat er veel directeuren en bestuurders aanwezig zijn. Een zorg die leeft in het netwerk van marketeers is dat veel culturele organisaties nog aanbod georiënteerd werken. De marketingfunctie wordt tamelijk operationeel ingericht. Het programma wordt vaak ontwikkeld door inhoudelijke mensen. Marketeers komen pas bij stukje promotie kijken. Daarmee loop je het risico onvoldoende mee te bewegen, dat je onvoldoende kunt anticiperen op een veranderende omgeving. Ook bij het inregelen van processen wordt te weinig rekening gehouden met de klantbeleving en dus de dienstverlening. Goede borging van de marketingfunctie binnen de organisatie is noodzakelijk; kijk daar eens kritisch naar binnen je eigen organisatie!”

Trendwatchingsessie 20 januari 2022

Voor de videoregistratie van die Trendwatchsessie en de oproep volgt u deze link.

Op 8 juni aanstaande gaan de marketeers eerst zelf in gesprek over dit onderwerp en mogelijke andere onderwerpen die actueel zijn en besproken moeten worden. U kunt uw suggesties en ideeën voor gespreksonderwerpen opgeven door een mail te sturen naar info@cultuurconnectie.nl. Binnengekomen suggesties zullen zoveel mogelijk gebundeld worden en bij aanvang van de sessie aan de deelnemers worden voorgelegd.

Vervolgens verzamelen alle deelnemers (marketeers, financials/controllers, P&O’ers en volksuniversiteiten) zich voor een plenaire wrap-up van de sessies en de aansluitende netwerkborrel. Klik hier voor het volledige programma van het Voorjaarscongres 2022.

Wilt u deelnemen aan de netwerkbijeenkomst of aan het hele congresprogramma? U kunt zich als medewerker van een bij Cultuurconnectie aangesloten organisatie aanmelden via onderstaande link.