Succesvolle sociale media campagne verlengd

De eerste zes weken van de sociale media campagne voor volksuniversiteiten zijn achter de rug. De resultaten zijn zeer positief en hebben eenieder positief verrast, mede omdat de volksuniversiteiten een brede doelgroep hebben, waardoor gerichte advertising een extra uitdaging is. Toch hebben we met elkaar binnen de subcampagne SEE zelfs meer dan 1 miljoen weergaves van de advertenties bereikt!

Verlenging tot 1 oktober 2021

Omdat de inschrijvingen bij de volksuniversiteiten vooral dit jaar veelal pas laat op gang komen én de aandacht van potentiële cursisten nog volop te benutten, is besloten de aanvankelijke geplande looptijd van de campagne van zes weken te verlengen tot 1 oktober aanstaande, zodat er ook nog aandacht is op sociale media in de eerste cursusweken.

Booster-campagne rond jaarwisseling

Aan het einde van dit kalenderjaar en aan het begin van 2022 zal de sociale media campagne voor volksuniversiteiten nogmaals 4 weken draaien in aanloop naar het aanbod in het nieuwe kalenderjaar. De sociale media campagne voor álle volksuniversiteiten in Nederland wordt ook dan vorm en inhoud gegeven door onze preferred supplier SDIM. SDIM verzorgt reeds met succes het Google Grants-programma voor meerdere volksuniversiteiten, heeft op 3 maart jongstleden een presentatie verzorgd in het LDOV-COV over sociale media en is daarmee de partij bij uitstek die hier op een juiste wijze invulling aan kan geven.

Resultaten

De resultaten per subcampagne tot en met 16 september 2021:

  • De SEE campagne (met als doelstelling bereik/CPM) loopt erg goed. De campagne heeft gedurende de looptijd 563.038 mensen bereikt en zijn de advertenties zelfs 1.059.400 keer weergegeven. De stijging zet wat betreft de weergave en het aantal mensen dat wordt bereikt nog steeds door. Er is nog steeds een mooie stijging.

  • De THINK campagne (met als doelstelling verkeer naar de website/CPC) loopt ook nog steeds erg goed. De campagne heeft gedurende de looptijd 111.493 mensen bereikt. De advertenties zijn 239.256 keer weergegeven.

  • De DO campagne (met als doelstelling uitgaande kliks op cursussen) gaat tot slot ook heel goed. De campagne heeft gedurende periode van live staan 87.648 mensen bereikt. De advertenties zijn 183.352 keer weergegeven. In de Do campagnes wordt gekeken naar klikken op uitgaande links. Er is inmiddels 9.039 keer geklikt op een uitgaande link.

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door de Stichting tot steun aan het Volksuniversiteitswerk.